The Green Mile

Igår/inatt såg jag på The Green Mile. Låg och såg på tv i nästan fyra timmar för att se den här filmen. Själva filmen är tre timmar och nio minuter lång, men sen så var det ju sju reklampauser också. Ja, jag räknade.

 

"Filmens utspelar sig under 1930-talets USA. Paul Edgecomb är vakt på fängelseavdelningen där John Coffey, en svart man, just blivit intagen för att ha mördat två yngre vita flickor. Han ska inom kort precis som de andra på avdelningen avrättas. Det visar sig dock att John Coffey har krafter som ingen kunnat ana, och Paul och de andra vakterna börjar snart tvivla på om de verkligen håller rätt man bakom galler."

- Wikipedia

 

Lätt värt varenda minut. Och visst, jag erkänner att jag såg den delvis på grund av att GACKT har sett den. Fast samtidigt har jag funderat på att se den innan också, mest på grund av att den är baserad på Stephen Kings roman. Yadayada. SE DEN! Älska Mr Jingles med mig.

 

~~Mr Jingles~~



Kommentarer
Postat av: Gacchan

Och såklart hittar du någon eller något att fangirla i varje film. Den här gången var det en råtta!

...men den är söt =33

2010-03-21 @ 20:14:52
Postat av: sofia

SV; tack du! :D

2010-03-21 @ 21:58:43
URL: http://sqfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback