Koizora

 

"Tahara Mika is an ordinary high school girl. One day, out of the blue, one of her classmates kisses her. His name is Sakurai Hiroki also known as Hiro. Hiro stands out because of his bleached hair and piercing. Apparently he is also dating someone. Mika is shocked and hurt that her first kiss had to happen this way. She desperately tries to forget about it. Then, her friend tells her that she should find somebody else and suggests Tatsuya, another boy in their class. However, before she even realizes it, Mika is already in love..."

Taget härifrån



Notera dock följande:

- Hiro har ingen piercing vad jag vet (eller har jag sett nästan 6 timmar och missat den?)
- De går inte i samma klass! Han sitter ju aldrig i hennes klassrum när de har lektioner, utan för att träffa honom måste hon gå till det andra klassrummet.

I alla fall, det finns både en serieversion och en filmversion av Koizora. Serieversionen har 6 avsnitt på drygt 50 minuter och filmen har jag inte så mycket koll på. Anledningen till varför jag såg serien var för att filmen var utan text, och jag kan inte japanska.

Personligen tycker jag att den är sevärd. Varför skulle jag annars ha spenderat en hel dag åt att se den? Nästan 6 timmar, liksom. Om man nu inte tycker om kärleksfilmer och dylikt så bör man kanske inte se den här, nä. Kanske är jag blödig, men jag kan erkänna att jag fällt mer än en tår åt Koizora idag.


Frågan är nu om jag borde gå och äta eller något. Totalt har jag ätit två mackor idag, yeeey.


Kommentarer
Postat av: D

Oh my, jag känner igen dem båda. Känns som jag sett den där bilden förr och hört talas om namnet o-o

Jag kanske ser den någon gång om jag orkar.

2010-01-06 @ 19:08:56
Postat av: puxxi

Filmen har text :)

Hiro har ett hål i örat typ,det är det de räknar som piercing xD filmen är sevärd verkligen, den har typ världens sötaste skådespelare miura haruma med _ haha, men jag gillar Koji Seito (tror jag han heter?) som är med i serien, han är också bra som Hiro



eller hur O.o det är konstigt att de går i samma klass när de är i olika klassrum xD men de är typ i samma klass men inte i samma parallell :)





Serien är typ sorgligare... </333

2010-01-06 @ 22:31:17
URL: http://strawberryfuzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback