ヤッターマン - Yattāman

 

Jag har nyss sett klart Yatterman. Helt ärligt så vet jag inte vad jag ska säga. Det här är nog den mest konstiga film jag sett på länge. Den innehåller Sho Sakurai och är baserad på en manga. Resten... ja...

 

Filmen handlar om Yatterman (#1 och #2) som måste få tag i fyra delar av en dödsskallesten (...ja, något sådant) innan den onda trion (Dorombo) får tag i dem. Och det är liksom... handlingen. Under vissa delar av filmen så händer det inte speciellt mycket dock och det är en del saker som stannar upp handlningen istället för att föra den framåt. Till exempel - mitt i en strid blir det världens kärleksscen och alla bara stannar upp och tittar på. Logiskt? Oh ja.

 

Den är i alla fall ganska så rolig och... ptja, den är sevärd om man har dålig humor och tycker att det är helt okej att de har stora robotar med bröst som skjuter missiler.

 

I alla fall så har Yatterman vunnit ett pris som mest energiska film 2009. Jag kan inte direkt påstå att det förvånar mig.

 

Filmen finns att se här med engelsk text.


Kommentarer
Postat av: D

Haha, jag tror inte jag vill se den... Sho ser cp ut med den där dräkten och håret...

2010-01-03 @ 17:56:47
Postat av: Leigh

fin blogg ^^

2010-01-03 @ 19:40:04
URL: http://liiixaing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback