Fuurin Kazan

 

Idag har jag sett första avsnittet av Fuurin Kazan. Jag är bara allmänt förvirrad, i och med att det är så mycket klaner, provinser, namn, krig och allianser. Dock antar jag att det med tiden hinner lösa sig (så att man har koll), speciellt med tanke på att det är femtio avsnitt. Man borde ju hinna banka in lite namn och dylikt innan man nått slutet.

 

I alla fall så stör jag mig på att Kansuke går och står som ett offer och det ser mest mobbat ut. Kansuke är btw han... på bilden, vars ena öga är förtäckt. Mitsu är ganska rolig i en scen också och Kansukes samtal med något random om att han vill vara strategist var också underhållande (mest med tanke på att randomet såg så "o____o ?" ut). Annars så var det inte så många höjdpunkter och jag hoppas att det blir mycket intressantare i kommande avsnitt, annars när jag aldrig se klart den här serien (trots att GACKT är med).

 

I slutet av första avsnittet (jag tror i alla fall att det var slutet, men avsnitt ett är uppdelat i två delar och slutet kommer i första delen och jag förstår ingenting) fick man till och med en liten lektion om hur det ser ut idag och vem man tror föddes var, typ. Det var hyfsat intressant.

 

"The 46th Historical Drama is a life story of Yamamoto Kansuke, a lonely genius of strategy at the Age of the Civil War in the 16th century. Kansuke works under Takeda Shingen and pursues his dream of unifying the whole country through aiding the warlord of Kai. At the same time, Kansuke supports Shingen’s concubine Yu from his selfless affection for the woman who hates but eventually loves the warlord who killed her father and family. With the aid of Kansuke’s strategies, Shingen expands his power northward, where he is destined to fight with Kenshin Uesugi, the warlord of Echigo. The drama portrays how those who fight for their dreams face their destinies in the turbulent age."

Taget från mysoju.com där man kan se avsnitten online (med text). Jag har dock valt den krångliga vägen och har laddat ner allt lite illegalt med torrent. Eller, allt och allt - jag har bara några avsnitt här och där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback