Valet


Aftonbladet.se

Sedan Alliansen kom till makten 2006;
har arbetslösheten ökat, barnfattigdomen har ökat med 50%, en halv miljon har lämnat a-kassan för att den blivit för dyr, 40 000 har blivit av med sjukersättning, fler ungdomar blir arbetslösa, 1 av 5 ensamstående föräldrar lever i fattigdom och 12% av ensamstående föräldrar har inget jobb.

2006 hade Sverige ett överskott på 60 miljarder, nu har vi ett underskott på 30 miljarder.

Det här är vad svenska folket röstar på. Hur kan vi stolta kalla oss svenskar om vi bara röstar så att det gynnar oss själva? Vad hände med välfärd och medmänsklighet? Ironiskt nog kan Google Chromes rättstavningsprogram stava till medmänsklighet.

Kommentarer
Postat av: D

Passande nog hade jag tänkt blogga om politik idag.

Well. Jag säger inte det här för att jag är sur eller så, men Sverige är faktiskt ett... skitland. Minst sagt. Förklaringen till hur folket har röstat:

Sverige består av idioter.

2010-09-20 @ 16:23:27
Postat av: D

Och btw, bara jag som tycker det är orättvist att Alliansen har fyra partier medan Rödgröna har tre?

2010-09-20 @ 16:24:13
Postat av: chiaki

JAG HAR SETT KLART HANA YORI DANGO!!!



och jag har verkligen Matsujun på hjärnan!! XD

han är ju jättegullig i dramat (fast han inte är världens smartaste alla gånger) <33

Jag vill inte att det ska vara slut ;_;



men tack så mycket för att du tipsade mej om det!! jag skulle nog aldrig ha sett det annars!

2010-09-20 @ 20:35:13
URL: http://xchiaki.blogg.se/
Postat av: chiaki

sv. hahahaha precis innan jag såg din kommentar upptäckte jag att det fanns en Hana yori dango 2 :O

*lycklig*



jag hinner sjääälvklart inte se det idag ><

men omg jag måste se det!!



bra att det fanns en tvåa för jag tycker slutet var lite dåligt (iaf jämfört med resten av dramat).. vet inte varför, kanske bara det var jag som var okoncentrerad XD

2010-09-20 @ 20:40:34
URL: http://xchiaki.blogg.se/
Postat av: chiaki

sv. hahaha okej :D jag ska absolut se det ^^

jag vill se det nu!! men jag kan inte ><

bajs..

2010-09-20 @ 21:11:27
URL: http://xchiaki.blogg.se/
Postat av: Julia

sv; Ja, det är fruktansvärt!

2010-09-20 @ 22:12:53
URL: http://kjaerleik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback