Livet leker

Hej, livet leker. Jag kan vika samurajhjälmar och säga "Yoko-san är min lärare" på japanska. Vad mer måste man kunna, liksom?

Blir lika förvånad varje dag när den där skoltröttheten inte längre finns.

Update:

"läxor till fre:
Hiragana: sa shi su se so: s.2. A & B i övningsmaterialet

Glosor för s. 16 i Japanese for Young People 1, högst upp i Exercises I: ex.: nooto (notebook), 1. hon (book), 2 tokei (watch, clock), 3. shinbun (newspaper), 4. kagi (key), 5. kaban (bag), 6. tsukue (desk), 7. isu (chair), 8. kuruma (car) + gakkoo (school)

läxor till tis. nästa vecka:
QUIZ för Lesson 1 (s. 11-14): skriftligt"

Vi behöver visst kunna lite mer än "Yoko-san är min lärare". Awh man.

Kommentarer
Postat av: D

Kuruma kunde jag redan.

2010-09-22 @ 14:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback