Fisk.

Jag är ganska pissed of på skoldatorn för tillfället. Det räcker inte med att Firefox inte fungerar. VLC är inte kompatibelt med Windows 7 utan den ändrar färgschema varje gång man startar/avslutar VLC. Google Chrome är segt och vägrar installera program som behövs för att kunna se videor eller spela vissa spel. MSN har fått spunk som resulterar i att jag ibland inte kan skriva till folk, ibland blir utloggad och ibland ser jag inte när folk loggar ut. Det står att de är online även om det inte går att skriva till dem och jag vet att de är offline.

Dessutom råkade jag, tack vare den här datorn, radera 150 GB film. Alla mina GACKT-videor. Alla konserter, alla PVs, alla intervjuer. Allt. Sen försvann också alla mina Arashi-klipp (vilket visserligen inte ens var tio stycken) och massa annan film (exempelvis The Proposal, Titanic, 13 filmer av Landet för längesedan, Confessions of a Shopaholic, Corpse Bride och 200 Pounds Beauty). Klippet där HYDE dansar med tomten är också borta.

Sen har jag konstaterat att Photoshop CS4 suger balle. Finns massa saker som inte finns, men som fanns på Elements 6.0. Jag saknar det och eftersom mina föräldrar har tagit min dator så har jag ingen möjlighet att använda det. Fan, jag vill inte att de ska ha min dator, men mina föräldrar vägrar uppenbarligen att köpa en ny förrän EFTER JUL. Det är typ två månader., minst Min dator kommer att vara förstörd när jag får tillbaka den. Om de har tagit bort en enda GACKT-bild ligger de risigt till. Ett enda dokument. En enda mp3-fil.

Blä. Dessutom måste jag verkligen räkna bort all matte jag borde ha gjort för längesedan. Jag har lyckats stöka ner mitt rum sen jag städade det. Jag städade det idag. You see the problem?

Åh, vad jag vill ha en ram så att jag kan sätta upp GACKT-tavlan och på så vis få dubbelt så mycket plats på skrivbordet. Den tar upp den mesta ytan som de datorrelaterade sakerna inte tar upp.

Och jag vill ladda ner alla filmer och videor igen. Jag vill jag vill jag vill. Det är mycket jag vill. Pärla, till exempel. Sova är ett annat exempel.
Min enda vän.
Han sitter och vaggar och är allmänt söt. Ibland viftar han med armarna och gapar.
Aww.

Det går förövrigt inte att göra blogginlägg i Chrome eftersom Chrome inte fattar vad enter betyder. Åh, jag glömde nämna att datorn ger ifrån sig konstiga ljud och till och från får för sig att vara helt felkalibrerad. Om jag försöker rita i paint så gör den streck fem centimeter bort. Kul. Längtar till vi ska rita något på digibilden och INGET FUNKAR. Ni kanske för övrigt undrar hur jag gör för att blogga om jag inte har något Firefox och Chrome inte fungerar. Jo, förstår ni. Jag får sitta och KODA mina inlägg. Lägga in ett <br> för varje gång jag vill byta rad. KUL.

Kommentarer
Postat av: D

Skicka in datorfitthelvetet. Det kanske blev sådär sen det där... du vet, dök upp D: Något om att skiten har slutat fungera D:

2010-11-06 @ 10:14:25
Postat av: chiaki

sv. haha precis XD jag har seriösa problem med att bedöma folks åldrar eftersom jag inte vet om jag ska tänka japansk eller finskt XD

Kanske det är snällast att tänka japanskt, men inte alltid XD

2010-11-06 @ 16:47:21
URL: http://xchiaki.blogg.se/
Postat av: chiaki

sv. hahaha fail XD



förresten man kan inte byta rad i Safari heller! Måste vara sämsta webbläsaren nånsin >< Firefox la av och jag har inte orkat ta reda på vad problemet var, ännu mindre göra nåt åt det.. ><

2010-11-07 @ 11:50:16
URL: http://xchiaki.blogg.se/
Postat av: chiaki

sv. haha jaa safari.. det finns inte ens ord.. XD

men det är bra att det finns när allt annat lägger av ^^

2010-11-07 @ 14:57:38
URL: http://xchiaki.blogg.se/
Postat av: Nadja

Synd om Isabelle som verkar ha stora problem. Jag har också stora problem, internet på min skoldator vill inte göra som jag vill om jag inte har en fet, grön nätverkssladd genom hela rummet till den.



Jag vill också ha en söt liten tvättbjörnssak som viftar åt mig. Världen är bra orättvis.

2010-11-09 @ 21:12:20
URL: http://nadjaflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback