Dag 01 – Om mig


Isabelle. Ragnhild. Katarina. Karlsson. Olle. Kotte. Bengt. Emzeliargh. 16-årig tjej från en by i Västerbotten - 2,8 mil utanför Umeå. Jag bor tillsammans med mina föräldrar och min yngsta (fast ändå äldre) bror. Mina andra tre (äldre) syskon har sedan länge flyttat hemifrån. 177 centimeter lång med brunt hår, en lugg som aldrig lyder och blåa ögon.

Började i höstas på Bild och Form-linjen på Midgårdsskolan. Där spenderar jag dagarna genom att räkna mer matte än önskat, spela Robot Unicorn Attack på lektionstid, diskutera blåvalspenisar och blåvalsvaginor, rita och måla. Allt det där kanske inte låter så roligt, men jag inte förrän jag började på Midgård har jag haft någon längtan att åka till skolan. Nu är nästan varje dag rolig och jag ser fram emot att åka till skolan, trots all tid som går bort när man åker buss. Det är okej, för jag trivs.

Jag har äran att ha världens sämsta humor, vilket gör att jag skrattar åt i princip allt. Oftast är det inget negativ, men det finns stunder då man önskar att man inte hade så lätt för att skratta.

När jag inte är i skolan, vilket inte är alldeles för många timmar varje dag så spenderar jag min tid genom att: rita, bygga pärlplattor, skriva nonsens, läsa, rollspela, lyssna på musik och fangirla GACKT. Det sistnämnda tar upp mer tid än önskat och att fangirla en artist är väl okej, men nu börjar det gå överstyr när Lene introducerat mig till ett flertal koreanska band. Jag vet i alla fall vad jag ska göra på datorkunskapslektionen imorgon - och det har inget att göra med excel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback