Trött zombie

Alltså, först skola 8.15-15.10 och sen tillbaka 18.00-20.35...

Kom inte hem förrän nio. Sålde fika på ett föräldramöte tillsammans med Leo och Isac. Det blev jättefel för att Sebastian inte kom, så vi var tvungen att ringa dit Isac. Sen så fungerade inte kaffebryggarna och två proppar hann gå. Först i fiket och sen i syslöjden (där vi bryggde kaffe efter att fiketproppen gått). Propparna gick just när det var som mest folk, så de fick vänta på kaffe. Dock var det ingen som direkt klagade, utan de gick och satte sig och väntade. När vi fick kaffe kom det några rusandes och sade "KAFFE! KAFFEEE!". Det var lite roligt.

Sålde väl ganska bra. Fick en hel del dricks och dylikt (måste ha varit för den snabba servicen... eller?) En del betalade dubbelt bara för att de tyckte att det var billigt, haha. Det var dock väldigt stressigt eftersom jag var den enda som stod och tog emot beställningar, hällde upp kaffe och fixade allt. I alla fall en bra stund i början. Isac och Leo gjorde bara saker om man sade åt dem, men efter ett tag började det gå lite bättre när de faktiskt gjorde det jag sa åt dem (Leo hällde upp kaffe och Isac fixade kaffe... med Kristinas hjälp). Min hjärna slutade fungera efter ett tag och jag hade stora problem med att räkna hur mycket växel folk skulle ha (idioter som kommer med en hundralapp när det kostar en tia). Hjärnan stod bara still, ibland fick jag fråga de som handlade och ibland Leo. Oftast lyckades jag dock klura ut det själv (klappa mig).

Sen kunde varken Leo eller Isac brygga kaffe (häll upp vatten, nytt kaffefilter, 10 msk kaffe... oj så svårt) så då var jag tuvngen att stå för det också. Så skulle folk ha te och så skulle de stå och välja vad de skulle ha. Tog evigheter. Så skulle man blanda saft (vilket jag tvingade Leo att göra eftersom jag var en aning upptagen) och då fick ju Leo självklart inte upp korken till saftdunken. Jag fick skruva upp den åt honom.

Nu är jag sinnessjukt trött och det beror nog både på att jag sprungit hela kvällen (fick springa fram och tillbaka mellan personalrummet typ trehundraarton gånger och det är minst 60 meter enkelväg och massa trappor, tumme upp) och på att jag sovit runt fem timmar de senaste nätterna. Problemet är att jag har massa fysik att plugga men jag ska upp tidigt imorgon för att hinna duscha (hann inte idag eftersom jag kom hem just när House började, och House är viktigt) och jag lär inte lyckas stiga upp om jag inte går och lägger mig i tid.

Ingen religion har jag lyckats jobba med heller. Aghhh! Måste seriöst ta och lägga ner några timmar på det nu, eftersom det är så mycket jag lägger efter. Vecka tolv ska vi vara klara och då ska det liksom synas att det är ett arbete på fyra veckor. Alltså måste jag sätta fart och liksom komma igång. Nu fattar jag inte vad jag ska börja med. Vad jag ska skriva om vet jag ju och jag har ju frågeställningar. Det är bara det att jag aldrig lyckas koncentera mig tillräckligt länge för att lyckas skriva något.

I alla fall! Jag har gratis sms - lek med mig!

Kommentarer
Postat av: J o n a s

/Svar/ Nej jag klär mig alltid i tjejkläder ^^

2010-03-03 @ 00:57:54
URL: http://transan.blogg.se/
Postat av: Gacchan

I haz gratis sms too!

2010-03-03 @ 15:45:16
Postat av: Liza

Har du comviq?

2010-03-07 @ 00:07:55
URL: http://liiitza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback