Formatering

Ptja, nu börjar jag och min käre vän, dvs datorn, nästan komma överens! Efter viss panik och viss jag-dödar-dig-om-du-inte-gör-som-jag-säger-teknik så har jag lyckats importera mina bookmarks till Firefox (som jag numera har på svenska, blä) och lyckats fixa Microsoft Word. På grund av bookmarks-filens format så gick den inte att importera som jag ville, men när jag googlade lite så hittade jag en lösning. Tur det, för annars hade jag troligtvis begått seppuku (så viktiga är faktiskt mina bookmarks).

Microsoft Word krånglade inte direkt att installera. Däremot visade det sig innan att ingen av mina filer går att öppna med något annat program. Works kan visserligen öppna sina egna filer, men då har jag ju inte Works. Såklart. Tur att jag var smart och sparade om min TeacherxStudent-fanfic i .doc. Annars hade den varit borta med vinden. Dock... tycker inte Microsoft Word om mina dokument. Beror troligtvis på att det är en nyare version än vad jag tidigare använt.

Hmm, ja. Jag har dessutom gjort nya playlists utan att misslyckas typ tjugo gånger (vilket hände sist). Menyraden förstår jag inte alls (även om det börjar ljusna lite nu), men fästisar är otroligt roliga så det jämnar ut sig. Jag kan sätta post it-lappar på... skrivbordet, liksom, om ni fattar. Det är awesome! Jag har sex stycken i olika färger, fast en av dem är tom, men är där bara för att det ska vara en av varje färg.

Och hm, ni vet ju att det brukar finnas en knapp där man kan klicka så att allt minimeras? Den brukar ligga någonstans åt vänster (dvs <--- för er som inte har koll på sånt). På Windows 7 ligger det allra längst till höger. Bortanför klockan. Det, kära vänner, är frustrerande.

Jag försöker intala mig själv att datorn är snabbare, vilket den säkert är. Det enda lagg jag råkat ut för är när jag installerat saker, flyttat filer och gjort något annat samtidigt. Och tidigare laggade det när jag spelade Bejeweled... Jag gillar det.

Hade inte klarat att installera Windows 7 och allt utan Robin. Datorer har han i alla fall koll på. Han fixade dessutom min bas (som datorn ätit upp...), installerade virusprogram och fixade Office-paketet. Att han åt upp hälften av mitt godis under tiden är en annan sak...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback