Woop.

Idag hade jag hoppats att få sova till nio, men icket. Tio i åtta blev jag väckt av mamma som ville att vi skulle bära upp sängen. Så flyttade vi upp den, jag bytte sängkläder och sen flyttade vi även mitt skrivbord till mitt rum. Så klagade hon på pappa (och det gjorde jag med) så gick jag och åt frukost medan duracellkaninen fortsatte uppe. Nu håller duracellkaninen på att dammsuga nere, även om jag erbjöd mig att dammsuga nedervåningen.

Jag hoppas verkligen att vi blir klar med övervåningen snart. Inte för min egen skull, utan för mina föräldrars. Pappa håller på att stressa sönder och blir en gnällunge när alla inte lägger ner sin själ i arbetet på övervåningen. Mamma blir förbannad för att pappa tycker som han tycker. Hon får sköta hur mycket som helst (mat, jobb, handla... klippa gräsmatta, hjälpa till uppe, typ allt) medan pappa bara håller på med övervåningen (och sitt jobb, men han tog ledigt förra veckan bara för att jobba där uppe).

Så ja... Jag fick en utskällning igår också. Tydligen satt jag och gjorde absolut ingenting (bör nämnas att klockan var tio och mina föräldrar var på väg i säng) och jag hade inte hjälpt till alls med övervåningen och sen när vi var klara så skulle jag bara säga "stick då era jävla idioter" till mina föräldrar. Eh... va? Det som gör mig mest irritierad är att det alltid är JAG som får skulden för allting. Det är alltid JAG som blir utskälld för vad det nu än är, även om Robin också har del i det. Exempelvis har jag gjort betydligt mer på övervåningen än vad Robin har. Jag har dragit tapet, målat tak, dragit ännu mer tapet, hjälpt till att bära ut skrot, plockat ihop saker de kastat ut genom fönstret, dammsugat nere så att pappa kan jobba uppe, lagat mat...

Okej att jag inte vill jobba där uppe, okej att det finns mycket mer jag kan göra, men jag har haft en jävligt påfrestande termin och nu när jag väl är ledig vill jag vara ledig. Första veckan av sommarlovet hade jag ont i huvudet till och från hela tiden. Nu har jag mina sista lediga dagar innan jag börjar sommarjobba (jävla sommarjobb btw) och kan jag inte då få vara ledig? De förväntar sig att få vara lediga när de har semester, men även om jag också är ledig så ska det uppenbarligen inte få klassas som semester?

Apropå mitt sommarjobb. Jag skulle ringa idag för att prata med... jag har glömt vad hon heter... I alla fall så ringde jag först till fel avdelning. Det stod 14635 på mitt papper så jag ringde 14635, men tydligen skulle jag ringa 14634. Fan också, att jag inte fattade det! När jag sen kom rätt visade det sig att personen jag ville prata med var på SEMESTER. Ahapp. Personen jag skulle prata med istället var ledig, vilket betyder att jag ska ringa imorgon vid ett-tiden. Störande skit.

Kommentarer
Postat av: D

Jag vill att de/din papa ska berätta varför de/din papa bara skyller på dig, nästan.

2010-06-24 @ 11:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback