Day 03 - Your favorite book

Favoritbok. Den är, kommer aldrig att bli och har aldrig varit, enkel. Exempelvis har jag en hel del böcker i min samling (hur många orkar jag inte gå in på) och de flesta av dem är ju på ett eller annat sätt böcker jag tycker om!

Jag läskar Redwall-serien av Brian Jacques, Animorphs-serien (K. A. Applegate) härjade mitt liv när jag var mitt i jakten efter första och tredje boken (har dock fortfarande inte fått tag i första boken), Alex Rider (Anthony Horowitz) och Cody McFadyens böcker om Smoky (Dödens ansikte, Shadow Man) är två av mina senare favoriter. Men det där är ju bara utav de böcker jag har. Utöver dem älskar jag David Levithans 'Ibland bara måste man', serien om Klanen Otori (ack som jag grät), Nick och Norah's oändliga låtlista (David Levithan/Rachel Cohn) och många fler.

Sedan älskar jag ju även Gackts Jihaku och GACKTIONARY.

och och och.

Cody McFadyen

Mannen som fick mig att sträckläsa thrillers om seriemördare på nattetid. Uhhh.


“Får jag inte tala med Smoky Barrett tar jag livet av mig. ”

En sextonårig flicka blir med en pistol riktad mot sitt huvud vittne till ett fruktansvärt morddrama. Hon står fast vid att främlingen mördat hennes adoptivfamilj, och att han förföljt henne hela livet och att han dödat alla som hon älskat och att ingen hittills trott på henne …

Smoky Barrett leder FBI:s specialenhet för brutala mord. Hennes team har handplockats bland landets elit och de är lika hängivna och obarmhärtiga som seriemördarna de jagar.

Det behövs ingen större övertalningsförmåga för att de ska ta sig an detta fall. Men Smoky har en mer personlig anledning till att fånga främlingen – en adopterad dotter och ett nytt liv värt att skydda till varje pris.

- Dödens ansikte

Cody McFadyen

ninjat från bok.nu.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback