Montag

Apropå tyska så är i princip det enda jag kan veckodagarna och månaderna ;__; Jag blir alltid jätteförvirrad när jag ska skriva januari på engelska eftersom jag alltid tänker Januar (tyska), istället för January.

Idag... hade vi först läsning och då började våran ack så snälla lärare att berätta att denna termin kommer att bli den jobbigaste terminen. Det sade han förra terminen också, men whatever. Han berättade att vi börjar med nationella proven redan vecka 6 (HALLÅ, DET ÄR OM EN MÅNAD!) och då i svenska. Nationella prov i engelska vecka elva och tolv. Sista proven kommer i maj och då är det matte. Pehhhh.

Så hade vi tyska och Marika berättade varför vi inte fått några tyskabetyg, sen började vi jobba. Det var tråkigt och jag har inte lärt mig ett dugg, förutom att om Jennifer och Nina hittade en börs med flera tusen kronor i så skulle de ta pengarna och kasta bort börsen. Jag ska inte tappa min börs i närheten av dem. Tydligen ska vi börja ha tyskaläxor också, nice.

Efter tyskan var det tänkt att vi skulle ha kemi, men... Pia är i New York och vi hade ingen vikarie, så vi satt och gjorde ingenting i över en timme innan engelskan började.

Vi har engelskaläxa, wooh. Ett läxförhör på fredag och ett nästa fredag ;__; Jag har i alla fall bestämt mig att jag ska plugga inför dem... och det är alltså därför jag skriver det här nu... hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback