Kapitel 1 - Wilma

Nu ska jag publicera en fin saga på 2 kapitel jag skrev när jag var... liten. Det är tillåtet att räkna hur många punkter som finns med, ja.

Konstruktiv kritik uppskattas! Vad ska jag förbättra? :o Personligen tycker jag nog att det här är det mest awesome jag någonsin skrivit.


1         Wilma

 

Det var en gång en hund som hete Wilma. Wilma bodde med sin matte Pia i ett rött hus vid en sjö där dom badar på sommaren. En dag när Wilma och Pia var på promenad träffade dom Matts och hans hund Pricken. Matts var Pias och Wilma granar  Pia och Matts började prata om Wilma Och pricken och om intressen då passade Wilma och Pricken på att busa efter en lång stund ville Pia gå hem för hon ville handla det gjorde Wilma och Pia köpte dom ett nyt fint halsband till Wilma och Pia köpte ett par byxor och en tröja, skor och en jaka sen köpte hon hundmat till Wilma sen åkte dom hem för det var sent men Wilma somnade i bilen hem. Nästa dag skulle Wilma och Pia fiska vid sjön där fick Pia tre fiskar sen gick dom hem. När dom var hemma ringde Pia Matts hon undrade om han och Pricken ville följa med att åta på restaurang klokan sju det ville Matts gärna. Matts sa att han köpt två hundar till det tyckte Pia skulle bli kul Matts sa också att den ena hunden hette Izza och den andra hete Busifer och att Izza var svart som Wilma och var Wilmas syster det tyckte Pia var bra för Wilma hade saknat sina syskon när dom ätit klart åkte dom hem så Wilma, Pricken, Izza och Busifer kunde leka när dom lekt en lång stund åkte Matts hem med sina hundar Wilma var jätte tröt för hon busade så mycket med dom andra hundarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback