Böcker

Alltså, jag har ca 400 böcker (vilket jag förmodar är en aning över snittet av vad en femtonårig tjej brukar ha, hm?) och det är en salig blandning mellan deckare, fantasy, ungdomsböcker, tjejböcker, hästböcker, faktaböcker, barnböcker, sagoböcker... ja, typ lite av allt.

Den senaste tiden har jag börjat tycka att de mest tar upp plats (jag har en stor hylla med 16 fack, varav 6 stycken enbart fylls upp av böcker i 2-3 lager i varje fack). Utöver det så har jag även manga som tar upp en hel del och tidningar. Det känns som om jag inte får plats med de saker jag köper nu.

Vitnos-böckerna har jag inte läst sen jag var vadå, tio? Vad har jag för användning av dem nu? Det finns många böcker som jag älskar och inte alls vill bli av med, men å andra sidan finns det ännu fler böcker som jag bara... har. Ett flertal av dem har jag inte ens läst (t.ex. dåliga fantasyböcker som min mamma tror att jag skulle vara intresserad av, hm).

Sen när jag flyttar hemifrån... då kommer jag ju knappast vilja släpa med mig alla böcker? Visst, om jag en dag skaffar en unge så kan det ju vara kul för dem att få läsa riktiga böcker och sådant som jag växt upp med. Om jag dessutom flyttar till Japan för ett år (eller längre) så kommer jag ju inte kunna ta med mig böckerna... så då kommer de bara att få vara kvar här och samla damm?

Frågan är nu om jag ska försöka sälja iväg en drös böcker, eller om jag ska ha kvar dem?

Kommentarer
Postat av: D

SÄLJ DEM, AHHHHH. Varför inte, liksom? :c

2010-01-05 @ 13:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback