Dag 11 – Min dag

Passande, nästan precis vad jag ville skriva om!

Dagen inleddes med att bussen var sen och jag fick vänta i 20 minuter i 25-gradig kyla. Men det är okej, lovar, för den (nya) busschauffören har banne mig aldrig kört så snabbt. Visserligen innebar det att han var tjugo minuter sen när han väl kom fram, men whatevurz. Fortsätt i den här stilen och jag kanske hinner med min buss till sommaren!

Första lektionen var svenska och det var otroligt förvirrat. Vi var först utanför A2026, men sen skulle vi till E-huset och sen skulle vi tillbaka men så skulle vi inte tillbaka. Förvirrat. Vi skrev i alla fall dikter med lika många stavelser som det är i Idas sommarvisa. Eftersom min blev så otroligt sammanhängande och vacker så tänker jag dela med mig av den:

Le nu inte för fan din ungjävel,

annars kanske du ramlar ner

Så jag gör en jättestor äppelpaj,

som vi kanske bojkottar sen

It makes so much sense. Elinas handlade om getter. Minns dock inte vad Hedvigs handlade om.

Sen hade vi samhällskunskap och jag har, om jag ska vara helt ärlig, ingen aning om vad läraren pratade om. Jag satt och skrev (inte antecknade det läraren sa) hela lektionen, förutom då jag försökte få Elina att visa sina fina bilder som hon ritade. Till exempel en bild där Gackt står utan tröja och med armarna om Elina och Hedvig, medan jag ligger på golvet och stammar "Ga-Gackt". Sammanfattar ganska bra vad som faktiskt skulle hända. Så ritade hon en bild där jag skulle våldta Gackt. Jag hade hjärtögon, haha. Hedvig gömde sig bakom sängen och höll för ögonen medan Elina önskade sig bort på den bilden. Ja, vi tre är alltid med på alla bilder. Chibis ftw. Så ritade hon massa annat roligt.

Uh. Lunch. Whatevurz.
Klassråd. Whatevurz.

Vi skulle egentligen ha matte, men tydligen skulle min klass ha digital bild istället! Vi skulle installera ritplattor på våra datorer och testa dem. Jag ominstallerade tre gånger och startade om datorn fyra gånger. Det gick verkligen inte. Var inte ensam om att ha problem heller. Elinas fungerade direkt, curses. Satt och ritade ett monster istället för att göra något vettigt. Upptäckte att det är mycket svårare att rita på ritplatta än det är på papper. Uäk. Som för att strö salt i såren måste jag räkna matte hemma nu också.

Slutade. Snackade vid skåpen. Gick ner till stan med Elina. Drog omkring tills bussen kom. ZzZzz.

Kommentarer
Postat av: D

Si se trevlit!

2010-12-08 @ 17:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback