Musik

1. Vad lyssnar du på just nu?
GACKT - Arittake no Ai De

2. Nämn en låt som gör dig ledsen.
Uhhh. Bra fråga.

3. Vilken är världens mest störiga låt?
Lady Gaga - Alejandro

4. Favoritband/artist, of all time?

GACKT är min favoritartist och favoritband... Arashi eller Stanfour.

5. Band/artist du nyligen upptäckt?
Rasmus Seebach

6. Bästa kvinnliga röst?
Jag lyssnar inte på speciellt mycket musik med kvinnliga sångerskor, men hon som sjunger i Aloha from Hell har en ganska bra röst, om jag inte minns fel.

7. Bästa manliga röst?
GACKT.

8. Vilken musikstil lyssnar du mest på?
Japansk pop/rock

9. Vad lyssnar du på när du vill bli glad?

Det beror på. Det kan vara Arashi, det kan vara GACKT, det kan vara Stanfour eller något helt annat.

10. Vad lyssnar du på när du vill lugna ner dig?
Det som winamp tycker att jag ska lyssna på.

11. Senaste konserten?
Jag minns inte. Det var så längesedan.

12. Vem eller vilka lyssnar du på mest just nu?
GACKT och Arashi. Mest Arashi.

13. Mest hatade bandet/artisten?
Jag har inget/ingen jag direkt hatar, men jag tycker inte om Lady Gaga och Rihanna.

14. Låt som får dig att tänka?
Det finns ett flertal låtar och jag orkar inte välja en.

15. Band du anser att resten av världen borde älska lika mycket som du..?
Eftersom GACKT inte är ett band så säger jag Arashi, alternativt Stanfour.

16. Fräckaste musikvideon?
Bara för att D skrev att Ever inte är den fräckaste musikvideon hon sett så säger jag Ever. Den är intressant.

17. Kan du spela någon instrument?

Nein.

18. Har du någonsin deltagit i en moshpit?
Nein.

19. Är du medlem i ett band?
Nein.

20. Har du någonsin dejtat en musiker?
Jag var tillsammans med en som nu går musikprogrammet på Midgård. Räknas det?

21. Önskar du att du var musiker?
Nein.

22. Bästa tjejbandet?
BUBBLES!

23. Senaste låt du hörde på radio/cd etc.
Rihanna - Disturbia

24. Vad tycker du om klassisk musik?
Det är bra.

25. Vad tycker du om countrymusik?
Det är inte riktigt min stil.

26. Vad tycker du om death metal?
Death metal är inte en av mina favoriter. Annan metal är mycket bättre.

27. Senaste STORA bandet du såg live?

Vad räknas som STORT? Att bandets namn står med stora bokstäver? I så fall har jag inte sett något.

28. Lyssnar du på musik på främmande språk?
Jovars. Tyska, japanska, serbiska, engelska, kinesiska, koreanska...

29. Om du var ett instrument, vad skulle du vara?

En triangel.

30. Lyssnar du på radio?
Inte frivilligt, men mina föräldrar lyssnar i princip alltid på radio när vi åker bil (förutom när mamma spelar Rasmus Seebach och pappa spelar kass musik i stil med dansband och diverse annat).

31. Gillar du MTV?

Nein.

32. Har du träffat någon känd musiker?
Jag har skakat hand med sångaren i Glesbygdn! De är kända i Norrland i alla fall...

33. Vilken låt beskriver dina känslor just nu?

IT'S A MAGICAL SONG! Nej, inte direkt...

34. Låt(ar) som beskriver ditt liv?

Jag vet inte, för jag har inte hittat någon låt som handlar om det yngsta syskonet av fem som blir allmänt plågad av sina syskon halva sitt liv.

35. Kan du namnet på alla bandmedlemmar du lyssnar på just nu?
GACKT. GACKT. GACKT. GACKT och typ... GACKT. Det är ju inte ens ett band.

36. Vilken känd musiker skulle du gifta dig med om du fick chansen?
Jag har ingen allvarlig crush på någon känd musiker. Visserligen har jag en på GACKT, men han kunde lika bra ha varit min pappa så det blir inget av där va.

37. Favorit filmsoundtrack?

The Nightmare before Christmas eller Corpse Bride. Länge leve Danny Elfman!

38. Vad lyssnar dina föräldrar på?
Mamma lyssnar på Barbados och diverse dansband. Pappa lyssnar på allt vars musik tilltalar honom. Han bryr sig inte ett dugg om låttexterna, utan tycker bara att det är viktigt att det låter bra. Därav anledningen till att han lyssnar på Amy Diamond.

39. Vad lyssnar du på precis NU?

GACKT - REDEMPTION

40. Använder du bandtröjor?
Nein!

41. Är du en groupie?
Nein!

Kommentarer
Postat av: D

EVER ÄR INTE FRÄCK

2010-08-29 @ 14:19:57
Postat av: Liza

32. Har du träffat någon känd musiker?

Jag har skakat hand med sångaren i Glesbygdn! De är kända i Norrland i alla fall...



HAHAHAHA måste kolla upp dom!!!

2010-08-30 @ 19:34:35
URL: http://liiitza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback