Zombie

Jag låg och läste på konsthistoria och fysik till halv ett. Okej, jag erkänner - jag såg på Dexter först. Så det var bara... lite mindre än en timme jag låg och pluggade. I sängen ja. Mysigt. De sista tre sidorna fysik var tortyr. Höll på att somna ett par gånger.

Sen vaknade jag vid två av att Robin kom in. Eller om det var en dröm. Det kan ha varit en dröm, men det var jobbigt ändå, antar jag. Drömma att man vaknar mitt i natten liksom! I alla fall, om det var på riktigt så somnade jag om typ direkt.

Vaknade typ... strax efter sex och förstod inte hur man stängde av klockan. Eller... drömde jag det också? Jag vet inte. Lyckades inte stiga upp förrän tjugofem över i alla fall. Tio minuter tidigare än igår! Nu är jag trött som fan och funderar på att gå och lägga mig igen. Jag tycks ju kunna konsthistorian någorlunda bra. Jag kan 95% av alla konstnärer (har fortfarande problem med Boccioni, Magritte och Polloc), vet vad alla ismer heter och i vilken ordning de kom (impressionism, pointilism, expressionism, kubism, futurism, dadaism, surrealism, abstrakt expressionism och popkonst), vilket årtal alla var (1860x2, 1890, 1910, 1914, 1915, 1920, 1940, 1950) och kan beskriva dem lite kort. Det orkar jag dock inte skriva ner XD

Fysiken ska jag läsa igenom en gång... om jag orkar. Eller så gör jag det innan jag har det bara.

Åhhh, så trött. Idag har jag dessutom bild (prov), matte, historia, arbetspass (prov), tyska och svenska (redovisning). Sigh. Jag kommer att vara ett nervvrak hela dagen eftersom redovisningen i svenska är för a:arna. Vi har i alla fall lång lunch på en timme. Och jag har gratis sms. GREAT.

Dexter var i alla fall mycket bra igår. Jag är stolt över honom. Han gjorde som jag sade efter att jag legat och hysteriskt kastat omkring mig i sängen och halvskrikit "MEN DÖDA HONOM DÅ!". Dessutom har Patrik (min bror alltså) sålt sin bil. 50k i handen. Si på rackarns.

Men okej, som motivation - mamma stiger upp tjugo över fyra varje morgon för att träna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback