Historia

Idag bestämde jag, Amanda och Jennifer att vi (jag alltså) skulle skriva en sammanfattning på första världskriget, mellankrigstiden och andra världskriget (datorskrivet). Totalt är det över 60 sidor. Vi hade en halvtimme på oss.

Jag hann. Tre sidor. Amanda försökte hänga med men jag skrev för snabbt och hon hann inte förstå innan jag hunnit ett halvt kapitel till. I slutet gav hon mig dock sammanfattningar på kapitlena som jag skrev av. Jennifer bloggade. Hm, teamwork, HELL YEAH!

Okej, jag kan berätta om min dag också (bara för att jag inte har något bättre att göra).

Först hade vi läsning. Brunos pappa är nazi. De bor utan för Allt Svisch. Bara jag som misstänker att det möjligtvis egentligen är Auchswitz? Dessutom så är det både en davidsstjärna och ett hakkors i boken. Mm. Pavel är säkert jude eller så är han zigenare eller bög. Jag vet inte än.

Sen hade vi bild och då hade vi en genomgång. Tydligen ska vi rita en surrealistisk målning i... färg... eh... Genomgång, genomgång, genomgång. Först var vi dock tvungen att sitta tysta och vänta på att folket skulle göra klart provet som de inte gjort. Man kunde få totalt 38 poäng på provet (jag fick 37 ifall någon undrar - SÄG GRATTIS ÅT ATT JAG FICK MVG :C) och Billy lyckades få 0. Jag tyckte väl att det var konstigt att han skrev så mycket. Han skrev ingenting som hade med saken att göra. Moget, orly. Dessutom så tycker jag att det är ganska ovärt att "välja bort" ämnen bara för att man inte "bryr sig" om de ämnena. Jennifer vägrade plugga bara för att hon inte tycker att det är värt att plugga till bild. Typ jaha, och du skulle ha VG i alla ämnen för att komma in på den där linjen? Hm?

Efter det hade vi... matte! Innan den lektionen gjorde jag matteläxan för jag tänkte att det var lika bra att få den gjort så att jag kan fokusera på historian ikväll och fysiken resten av dagarna. Senare fick vi dock veta att matteläxan ändå inte är förrän till nästa vecka. FCK THIS! FCKKK.

Därefter hade vi den där förbannade historian och jag skrev och skrev och skrev. Ingen uppskattade nog det. Henrik bara dumpade oss i datorsalen för att det var för varmt för honom där.

Lunch. Olivia försökte övertala alla om att maten egentligen var stekt kattmat. Det var hyfsat gott. Lunchen tillbringade jag alltså med att försöka leta rätt på något mot huvudvärk.

På arbetspasset gjorde jag ingenting. Jag lekte miniräknare åt Amanda och satt och gjorde... ingenting. Jo, jag läste igenom min fina sammanfattning en gång. Gr8.

Öhh... aa! Sen, sen! Sen hade vi tyska. Först började det med att det blev ett bråk om att vi tyckte att vi variera undervisningen lite. Nu läser vi en text, översätter den och gör övningar i något häfte. Skitkul. Det är vad vi vanligtvis brukar göra. Vi försökte övertala Marika om att vi skulle variera undervisningen lite. Genom att kanske se någon film som var relaterad till det vi höll på med. Inte någon film som inte har något med ämnet att göra och som är flera lektioner lång. Bara något litet, liksom. Det slutade med att hon blev skitsur (eller det var hon hela tiden) och sedan bestämde vi att vi ska planera resten av terminen tillsammans. Jag känner på mig att hon kommer att använda det emot oss senare. Det roliga är att det inte finns någon (som har tyska) som tycker om tyskalektionerna. Typ alla tycker att det suger. Inte konstigt, Marika är ganska bitter och jävlig.

Sist av allt hade vi bild. Igen. Marianne har stuckit på älgjakt (hon sköt en älg igår!!!) så vi har ingen svensklärare. Istället har vi massa bild istället. Vi började med att måla en brun... blablabla vit så att vi har något att måla på. Ytan är tydligen så dålig att ingen färg fastnar, så man måste grundmåla med vitt först. Jag hann påbörja min skiss, men jag vet inte hur det blir i slutändan. Kanske målar något helt annat.

Kommentarer
Postat av: D

GRATTIS!

2009-09-22 @ 16:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback