Finska (och en massa som inte har något med finska att göra)

 

 

Jag äger på finska. Det är vetenskapligt bevisat, även om Lene vägrar att tro mig. Men vadå, "sinä olet ilkeä kala" är seriöst den enda finskan man behöver kunna. Man klarar sig genom alla konversationer och allt med hjälp av den meningen! Det är sant! Säg det dock helst inte till humorbefriade människor. De kanske blir arga om du kallar dem för elak fisk. Jag vet inte. Har faktiskt aldrig testat, trots att det finns två finsktalande människor (och O är väl lite finsktalande också) på min skola. En pratar finlandsvenska. Det är roligt. Hon brukar ha syslöjdsbeskrivningar på finska. För det förstår ju vi, jovars. Hon är vänsterhänt också och för tillfället försöker hon lära mig att virka. Nästa lektion ska jag byta färg. Jag är awesome.

 

"Öh nope, öh nope, öh nope, öh nope, öh naw, öh nope... HAHAHA"

Jag satt alltså och gick igenom alla mina GACKT-bookmarks och letade efter två stycken. Aw:et kom när gick in på en länk där det fanns en bild på GACKT och HYDE. Skrattet... för att jag faktiskt sade "öh nope" åt varenda länk och helt plötsligt sade "öh naw" istället.

 

Apropå ingenting så har jag upptäckt att jag är väldigt bra på att slarva bort låtar. Först slarvade jag bort en massa Aloha from hell (som jag inte lyckats få tag i igen förrän idag) och nu slarvade jag bort en med Arashi. Då skickade en snäll människa den till mig via msn (min nya gud, wooh). Dock återfann jag låten ett par sekunder efter att jag mottagit låten, uhm. Den låg på min käre rabieshårddisk, som faktiskt har ett väldigt fint namn egentligen. Dark Rainbow. Pappas hårddiskar heter Dark Sky och Blue Moon. Tidigare hade han en Dark Shadow, men den skickades in och tillbaka fick vi hårddisken som blev min käre Dark Rainbow (jag hatar dig, för du brummar mer än Arnold).

 

Robin trodde att Arnold hette Albert idag förresten. Han ringde mig och vi pratade i 02:21 minuter om typ ingenting. Eller jo, om äppelknyckarjazz, musik, choklad, pengar och Arnold (som man INTE får kalla Albert).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback