Randomness.

Igår hade jag 105 minuter bild. Det var ganska nice. Först så hade vi en bildlektion på 65 minuter och sen på eftermiddagen gick jag dit och fortsatte när vi hade arbetspass. Om vi inte har någon mer tid på oss nu så kan jag väl tycka att okej, jag är väl klar. Det finns saker att fixa till, men det går bra ändå.

Idag så var både Pia och Henrik på någon kurs och vi har dem typ hela dagen. Först Pia på läsning och matte, sen Henrik i SO, Pia i NO och sen Pia i livskunskap också. Istället hade vi Gunilla, hemkunskapsläraren, på alla Pias lektioner förutom på livskunskapen. Den existerade inte ens.

I alla fall, på matten så diskuterade vi hurvida vi ska sälja eller inte sälja kakor/kolor. Det var jag som var tvungen att ta upp det och hålla i allt. Vi har i alla fall att vi ska sälja 490 burkar innan jul och tjäna 10.675 kr. Ska säga att vi borde sälja innan påsk också, eftersom då är det också säkert många som vill köpa.

På SOn hade vi någon lärarkandidat eller något. Han skulle i alla fall bli SO-lärare och idrottslärare. Han var ganska rolig och lektionen var betydligt lättsammare än Henriks lektioner. Henrik är mest sarkastisk och ironisk, men han är ju bra på sitt sätt ändå.

David: Vad säger man när man kommer försent?
Kristoffer: God morgon?
David: *tyst en kort stund* Du är ursäktad.

I lol'd.

NO:n var det tänkt att vi skulle hålla på med eget arbete. De som ska göra prov skulle plugga inför det, de som gjorde prov skulle göra det, de som skulle skriva åt sexorna skulle göra det och så vidare. Det var ingen som var speciellt intresserad av det. Det är väl okej att inte göra något på en timme (fast egentligen inte) om man vet att man ändå kommer att klara provet och att man kommer att få bra resultat ändå. Men om man har problem och har svårt för att lära sig saker fattar jag inte hur man kan sitta och göra ingenting. Det är ju ren idioti.

Sista lektionen var i alla fall syslöjd. Det var ganska chill i början när vi bara var fyra elever och Kristina. Dock så kom alla andra tillbaka efter en stund, och då var det inte lika lugnt, men det var nice ändå. Jag har inte mycket kvar på min mössa. Sen ska jag börja med en kimono! WOHO! Jag är så wannabe Gacchan, men ändå. Det ska bli intressant. Hoppas att jag har fått tag i det norska... mönstret innan dess.


Kommentarer
Postat av: chiaki

sv. bra!! :D <3



ååh så fint det var här nu!! <3 :D

2009-11-11 @ 18:58:36
URL: http://xchiaki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback