Irriterande.

På bilden håller vi på med surrealistiska målningar. Då ska man ju liksom... använda färg och då behöver man penslar, papper (att torka av vatten med, eftersom det inte är vattenfärg) och vatten.

Jag tog och fixade fram allt till mig själv, eftersom jag var en av de första som skulle börja måla idag. I början var det okej, för alla omkring mig skissade fortfarande upp det de skulle måla. Men sen blev Sanna, Nina, Amanda och Olivia klara med det. Amanda frågade om hon fick dela färg med mig och då svarade jag ju självklart ja, eftersom jag ändå knappast skulle använda upp all färg själv.

Sen blev Sanna klar. Först tog hon min pensel (jag hade tagit tre olika storlekar så att jag kunde byta beroende på vad jag målade) och sen började hon använda av min färg. Notera att hon var tvungen att sträcka sig förbi mig (så att jag hade hennes arm över min målning, så att det inte gick att måla) varje gång hon skulle ha färg (vilket hon fan behövde hela tiden). Dessutom började hon använda mitt vatten (och hey, vatten blir jävligt fort smutsigt när man målar - skaffa eget). Jag hade tagit liiite papper för att torka av penseln på, och sen började alla använda det också, i alla fall Sanna och Nina.

Nina, Amanda och Sanna använde alltså mitt vatten allihopa. Olivia ville också, men hon använde det inte. I alla fall så använde de typ allt jag hade tagit fram och var ivägen när jag skulle måla. Sanna skvätte vatten när hon skulle rengöra sin pensel...

Okej, det kanske är små saker - men det är jävligt irriterande. Man kan väl i alla fall fråga innan man tar för sig av folks saker? -___-

Jag: Nina, nu får du seriöst ta och ge dig -___-
Nina: *fnissa* Men jag ska bara göra en gång ju! EN GÅNG! Kom igen.




Kommentarer
Postat av: D

die

2009-11-03 @ 17:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback